Volt egyszer egy konferencia

jegyzi: BDK
Volt egyszer egy konferencia

Épp 10 éve, 2002 késő őszén küldtem szét számos irodalmár kollégámnak azt a felkérő levelet, amely az első (és tudtommal egyetlen) olyan konferenciára invitálta őket, amely egyfelől virtuális volt, másfelől a kárpátaljai (tágabban a határon túli) irodalmakat érintette. Miközben jövögettek a visszajelzések,  igyekeztem megteremteni az internetes tanácskozás lebonyolításának a feltételeit. Bár már nem volt felhőtlen a viszonyunk, titkon reméltem, hogy a kárpátaljai írókollégák is érdeklődést mutatnak majd (felkérés sokuknak ment!) - de tudva, hogy ehelyt a világháló még kevesek számára elérhető, a beregszászi főiskola akkori Limes kutatócsoportjának a bevonásával kieszközöltem, hogy az erre igényt tartók a tanintézmény infrastrukturáját használva vehessenek részt a net-hozzáférést igényló tanácskozáson. (Később csalódottan vettem tudomásul, hogy egyetlen helybéli írókollégám sem tartotta fontosnak a részvételt.  nyelvészek igen, elszármazottak igen - de az élők közül senki.) - Az előadások és szakmai reflexiók 2003 januárjában láttak napvilágot a Virtuális Pánsíp Irodalmi Szalonnak erre a célra kialakított alrendszerében. Mivel az akkori felület mára igen alkalmatlannak látszik és a Google is igen tudja értelmezni a keretes (iframe) honlapkonstrukciót, ezért egy új webhelyen újra felépítem a "konferenciatermet", néhány fontos írás máris olvasható - ajánlom szíves figyelmetekbe >> Vízumköteles irodalom? - Integrálódni - de mibe?

vizumkoteles.jpg

Szólj hozzá

web internet irodalom bédéká

2012. dec 16.