A képmanipulátor: Erik Johansson

jegyzi: BDK
A képmanipulátor: Erik Johansson
Amikor webes böngészéseim során már sokadik képébe botlottam különféle honlapokon, egy idő után megjegyeztem a nevét, aztán rá is kerestem egy üres órámban. A weboldalát azonnal megleltem és azon számos képét is megcsodltam, de róla magáról nem sokat sikerült megtudnom a röke böngészéssel azon túl, hogy svéd és pimaszul fiatal, és hogy roppant módon szereti azt, amit csinál. Talán fontosabb is életrajzi adatainak kutatása helyett manipulált fotói előtt elidőzni, amelyek ötletei olykor a klasszikussá vált  M.C. Eschert idézik, máskor meg mondjuk Dalí szürrealizmusát juttatják eszünkbe - leginkább azonban mégis eredetiségük és gondos, szép kidolgozottságuk, a meghökkentésen túli művészi hatásuk miatt ragadnak meg emlékezetünkben. Amit esetleg felróhatunk: a képek erős heterogenitást mutatnak, a művésznek láthatóan még nincsen kiforrott stílusa, olykor a grafikai és festői hatást, máskor a humoros ötletet, megint máskor a meghökkentő látványt részesíti előnyben. Egyszer-egyszer olcsóbb megoldásokkal is él, rájátszik a közönségigényre - úgy általában azonban mégis az értékek felé húz. Nézzük csak:
______________________
Szólj hozzá

fotó dizájn képzőművészet

2009. jún 25.